Home / Nodarbības / Instrumenti

Instrumenti

Elektriskā Ģitāra

Apgūstot ģitārspēli elektriskās ģitāras programmā, katram ģitāristam tiek nodrošināta individuāla, personiska pieeja, tomēr BJMK ir izstrādājis vienotu sistēmu, lai palīdzētu Tev pēc iespējas ātrāk kļūt par virtuozu ģitāristu!

Elektriskās ģitāras pasniedzēji šobrīd ir: Paulis Straume, Jānis Griķis, Krišjānis Ozols, Miks Vilnis, Mikus Ģērmanis

Akustiskā Ģitāra

BJMK piedāvā individuālas akustiskās ģitāras nodarbības gan iesācējiem, gan arī jau pieredzi ieguvušiem mūziķiem, kas vēlas papildināt savas zināšanas. Apgūstot ģitārspēli akustiskās ģitāras programmā, katram ģitāristam tiek nodrošināta individuāla, personiska pieeja, tomēr BJMK ir izstrādājis vienotu sistēmu, lai palīdzētu ikvienam pēc iespējas ātrāk sasniegt savus muzikālos mērķus!

Akustiskās ģitāras pasniedzēji šobrīd ir: Paulis Straume, Jānis Griķis, Krišjānis Ozols, Miks Vilnis, Mikus Ģērmanis

Basģitāra

Nodarbības notiek individuāli, pielāgoties katra audzēkņa spējām un interesēm. Basģitāras nodarbībās BJMK pasniedzēji ļauj apgūt ne tikai tradicionālo basģitāras skanējumu, bet arī skaidro, kā padarīt basģitāru par solo instrumentu.

Basģitāras pasniedzēji šobrīd ir: Ilvars Vītoliņš, Andris Bumbieris (Džonis)

Klasiskā Ģitāra

Klasiskās ģitāras apguve nedaudz atšķiras no jebkura cita ģitāras veida – spēlējot svarīga ir sēdēšanas pozīcija, daudz svarīgāk ir paralēli vismaz nedaudz apgūt mūzikas teoriju. Klasiskajai ģitārai ir neilona stīgas, kas tiek spēlētas ar pirktiem/nagiem. Mācību procesā katram audzēknim tiek veltīta individuāla, personiska pieeja, tomēr BJMK ir izstrādājis vienotu sistēmu, lai palīdzētu ikvienam pēc iespējas ātrāk kļūt par virtuozu ģitāristu!

Klasiskās ģitāras nodarbības iespējams apmeklēt no 4,5 gadu vecuma!

Klasiskās ģitāras pasniedzēji šobrīd ir: Endijs Rožkalns, Indars Markots, Indra Kāle, Paulis Straume, Mikus Ģērmanis

Bungas

BJMK piedāvā bungu nodarbības gan tiem, kas tikko nolēmuši sākt spēlēt šo instrumentu un varbūt pat vēl nav turējuši rokās bungu vālītes, gan tiem, kas jau spēlē un zina, ka var savas prasmes attīstīt vēl un vēl!

 

Protams, BJMK uz vietas ir bungas, uz kurām nodarbībās mācīties spēlēt!

Bungu nodarbības iespējams apmeklēt no 4,5 gadu vecuma!

Pašlaik bungu nodarbību pasniedzēji ir: Toms Kagainis, Alvils Cedriņš, Aigars Lībergs, Ksenija Petrova

Vokāls

Vokāla nodarbības ir individuālas, tajās tiek attīstīta dziedāt gribētāju muzikālā dzirde un muzikālā atmiņa, kā arī ritma izjūta, ar vingrinājumu palīdzību tiek nostabilizēta elpošana un paplašināts jaunā dziedātāja diapazons. Nodarbībās kā vingrinājuma paveids tiek izmantotas dziesmas, ko pasniedzējs izvēlas katra audzēkņa spējām, un stiprajām/vājajām pusēm – lai attīstītu konkrētas dziedāšanas iemaņas.

Nodarbības iespējams apmeklēt no 4,5 gadu vecuma!

Vokāla nodarbību pasniedzēji pašlaik ir: Ervīns Ramiņš, Santa Skadmane, Linda Borisova, Sandis Kallions

Saksofons

Saksofona nodarbībās tiek nodrošināta personiska, individuāla pieeja katram audzēknim, kas profesionāla pasniedzēja vadībā ved uz mērķi. Nodarbības piemērotas gan iesācējiem, gan jau spēlējošiem saksofonistiem. Nepieciešams savs instruments!!

Saksofona nodarbību pasniedzējs pašlaik ir: Oskars Celms

Klavieres

Klavierspēles nodarbībās tiek nodrošināta personiska, individuāla pieeja katram audzēknim. Lai spēlētu klavieres, protams, sākotnēji tiek pievērsta papildus uzmanība arī mūzikas teorijai. Nodarbības piemērotas gan iesācējiem, gan jau spēlējošiem pianistiem.

Nodarbības iespējams apmeklēt no 4,5 gadu vecuma.

Klavieru nodarbību pasniedzējs pašlaik ir: Jānis Čudars

Radošā ģitāras apmācība

Radošā ģitāras apmācība ir grupu nodarbība (3-5 audzēkņi. Nodarbībās kopā spēlē dažādas dziesmiņas, reizēm pielieto arī citus instrumentus – šeikerus, basģitāru, u.c. Netiek uzdoti mājas darbi, darbs notiek tikai stundās – tātad tiem, kam mazāk laika, bet spēlēt gribās.

Radošās ģitāras nodarbību pasniedzējs pašlaik ir: Mikus Ģērmanis

BJMK Koris

Koris, protams, ir grupu nodarbība. Kora apmeklēšana ir iesakāma ikvienam vokālistam (vismaz kādu brīdi savā dziedāšanas karjeras laikā), jo korī viens no svarīgākajiem uzdevums ir saklausīt citus, un būt pārliecinātam par savu balsi un skaņu.

BJMK Kori vada: Ervīns Ramiņš

Vokālais fitness

Vokālais fitness ir grupu nodarbība. Vokālā fitnesa nodarbībās tiek nostiprināta vokālistu elpa, un muskuļi, kas rūpējas par spēcīgas, vienmērīgas un ilgas elpas plūdumu. Uz nodarbībām jānāk sporta apģērbā, jāņem līdzi vingrošanas paklājiņš.

Vokālo fitnesu vada: Ervīns Ramiņš

PAR BJMK MŪZIKAS NODARBĪBU FORMĀTU

Pēdējā laikā esam saņēmuši vairākus jautājumus par BJMK nodarbību norises formātu. Bijām pieraduši, ka visi, kas pie mums nonāk, ir lietas kursā, kā mūzikas nodarbības notiek, tāpēc kādu brīdi nebijām nopietni pievērsušies skaidrošanai. Esam sapratuši, ka tomēr mūsu audzēkņiem, audzēkņu vecākiem ne vienmēr ir skaidrs – kā tas nākas, ka individuālajā nodarbībā skolotājs paralēli strādā ar diviem audzēkņiem, kas katrs atrodas savā klasē. Tad nu te būs mūsu izskaidrojums, kāpēc nodarbības formāts ir šāds.

Jā, vienā nodarbībā paralēli mācās 2 audzēkņi, kas katrs atrodas savā klasītē. Klases ir blakus, lai skolotājam nekur tālu nebūtu jāiet. Ģitārspēles un bungu nodarbības pie mums šādā formātā notiek jau kopš BJMK pirmssākumiem, tātad jau piecpadsmito gadu. Šāda nodarbība ir 60 minūtes gara. Tā ir BJMK darba metodika – audzēkņiem šādā veidā ir vairākas priekšrocības: nodarbība ir garāka (60, nevis 45 min),  skolotājs kaut ko jaunu parāda, paskaidro, pavēro kā audzēknim veicas, un dodas pie otra audzēkņa. Kamēr skolotājs ir izgājis, audzēknis trenējas uzdotajā uzdevumā, nekautrējas šo uzdevumu veikt vairākkārt vai ar kļūdām. Šādi vismaz pilnīgi droši jaunajam vingrinājumam vai gammai tiek veltītas 5-10 minūtes audzēkņa uzmanības. Ja skolotājs visu laiku ir klāt, audzēknis reizēm kautrējas, jūtas neveikli, ja uzreiz nesanāk ļoti labi, saka – es to iemācīšos mājās, būs ok, utt. Taču, aizejot mājās, izrādās, ka patstāvīgi strādāt neprot, mēģinot uzvedumu spēlēt ķeras pirksti/ jūk koordinācija, rodas vesela rinda jautājumu, kā pareizāk spēlēt, bet skolotāju satiks tikai pēc nedēļas. Tātad darbs mājās uz priekšu neiet.

BJMK darbības modelī visi šie jautājumi rodas, kamēr skolotājs ir izgājis no klases. Audzēknis iemācās patstāvīgi strādāt, nekautrējas no savām iespējamām kļūdām un zina, ko jautāt skolotājam. Kad skolotājs atgriežas klasē, viņš var novērot kas audzēkņa izpratnē par konkrēto uzdevumu ir labs, un kas ir jāizskaidro vēlreiz, varbūt no cita skata punkta. Tāpat arī ,bieži vien, tieši tajās minūtes, kad skolotājs no klases ir izgājis, notiek, kā mēs to saucam, muzikālais brīnums. Audzēknis izmēģina vingrinājuma spēli pilnīgi savā manierē, vai spēlē dziesmu, kas nemaz nav bijusi uzdota, vai pagriež ģitāras pastiprinātāju skaļāk, pilnībā izārdās uz bungu komplekta, un kaut ko darot tieši pa savam, saprot, cik forši ir muzicēt, eksperimentēt. Kaut vai paklausās, kā blakus klasē otrs audzēknis jau spēlē kādu varenu ģitāras soliņu, un vienkārši vēlas iemācīties spēlēt tikpat labi! Un tad rodas jauni jautājumi skolotājam – kā spēlēt to, kā darbojas šis vai tas pastiprinātājs, kad es varēšu spēlēt to dziesmu, utt.

Šādā veidā pie mums mācās arī valsts konkursu ģitārspēles laureāti, pašreizējie mūzikas vidusskolu un mūzikas akadēmijas studenti, bijušie BJMK audzēkņi, kas tagad kļuvuši par pasniedzējiem gan pie mums, gan citās mūzikas izglītības iestādēs.

Nodarbības saturs ir un paliek individuāls! Pielāgots katra audzēkņa spējām, mācīšanās ātrumam un interesēm. Protams, jāatzīst, ka pirmajās instrumenta spēles nodarbībās šī pieeja var šķist sarežģīta, jo audzēknis vēl tikko tikai sāk muzicēt, taču pēc 3. vai 4. nodarbības, ja arī mājās kaut nedaudz spēlē, tad audzēknis zina, ko viņam darīt, kad skolotājs ir pie otra audzēkņa. Ģitāru, piemēram, nevar spēlēt uzreiz, bez pārtraukuma 30 minūtes. Sākumā ir jāiesildās, kamēr pirksti ir „auksti”, skolotājs pat nevar novērtēt, kā un vai audzēknim sanāk uzdotais. Arī bungu nodarbībā, pirms sākt apgūt jaunas lietas, ir jāiejūtas, jāiesilda ķermenis, jāatkārto jau zināmais, lai rokas un kājas sāktu „klausīt”, lai ķermenis būtu gatavs jauniem ritma uzdevumiem.

Reizēm sanāk tā, ka kāds audzēknis ir izvēlējies sev nodarbības laiku, kas nevienam citam neder, nav pieejams. Piemēram, 13:00 vai 21:00 tā gadās visbiežāk. Tad visas 60 minūtes pasniedzējs strādā tikai ar šo vienu audzēkni, blakus klasē pasniedzēju cits audzēknis negaida. Taču visbiežāk tāpat skolotājs no šādas nodarbības uz brīdi izies, dos iespēju audzēknim patrenēties pašam, iesildīties. Šādā situācijā audzēknis var būt pārsteigts, ja vēlāk parādās paralēlais skolnieks otrā klasē. Taču tāda ir bijusi ideja jau no paša sākuma.

Salīdzinājumam, piemēram, klavieru, saksofona un vokāla nodarbības ir pilnīgi individuālas, taču tās ir tikai 45 min ilgas, maksa ir vienāda. Atšķirībā no ģitārspēles, vokālā bez skolotāja klātbūtnes, audzēknis var iesildīties nepareizi, var nodarīt sev pāri. Tur, diemžēl, nevaram ļaut audzēkņiem pašiem izmēģināt vingrinājumus, jo lielākā daļa arī nevar sev nospēlēt pavadījumu. Un tā rezultātā paiet laiks ar „man nesanāks, man kauns, es nevaru, tu dzirdēsi….”.

Esam domājuši arī klavierēs un saksofonā ieviest 60 min garās nodarbības, kur skolotājs iet no vienas klases uz otru, turpinot strādāt ar katru audzēkni individuāli, uzdodot katra spējām un interesēm aktuālus uzdevumus, jo uzskatām, ka audzēkņi no šādas mācīšanās metodes tikai iegūtu, taču telpu un inventāra trūkuma dēļ, pagaidām to nevaram nodrošināt.

Vēl pēdējais, kas jāņem vērā – izņēmuma gadījumos skolotājs var uzskatīt, ka individuāla mācīšanās kādam audzēknim nav vispiemērotākā metode. Šādās situācijās reizi pa reizei skolotājs abus paralēlās stundas audzēkņus var aicināt uz nodarbību vienā klasē. Lai slinkākais var paklausīties, ko prot viņa vecuma jaunietis, kas instrumentu spēlē apmēram tik pat ilgi – bieži vien tas iedvesmo, rada nelielu sacensības sajūtu tam, kurš nebija mājās trenējies; un gandarījuma sajūtu, ticību sev – tam, kurš mājās salīdzinoši daudz mācījies. Rezultātā visi ir ieguvēji. Reizēm ir forši arī kopā mācīties vienu skaņdarbu, viens pavada, otram ir solo – uz maiņām. Vai – iedomājaties tikai, cik nenormāli forši ir tad, kad divi bundzinieki, katrs uz sava bungu komplekta, spēlē vienu skaņdarbu, viens otru papildinot, un vietām dublējot. Tāda jauda!!! Tas viss ir svarīgi arī lai audzēknis iemācītos klausīties, pa īstam dzirdēt! Protams, uzsveram, ka pamatā nodarbības ir individuālas, šādas kopīgas nodarbības ir rets izņēmums!

 

Ļoti ceram, ka šī informācija ļauj ik vienam labāk izprast BJMK mācību formāta pamatojumu. Mēs patiešām uzskatām, ka tas ir labākais veids kā par salīdzinoši samērīgu samaksu nodrošināt 60 min ilgu nodarbību, kurā audzēknis iegūst pēc iespējas vairāk – gan jaunas zināšanas, gan iespēju tās praktizēt!

Cieņā,

BJMK vadība